Voor ouders
Een goede samenwerking met ouders/verzorgers vinden wij belangrijk. Dit contact verloopt vooral via de docent van uw kind. Aan het begin van het schooljaar nodigt de docent u uit voor een startgesprek. Daarnaast spreekt u 2 keer per jaar, halverwege en in de laatste maand van het schooljaar, met de docent en uw kind over de ontwikkeling van het ontwikkelingsperspectiefplan (OPP).
Medezeggenschapsraad (MR)
In de MR kunnen medewerkers van de school samen met ouder(s)/verzorger(s) van onze leerlingen overleggen over allerlei belangrijke zaken van de school en de directie adviseren. De volgende leden zitten in de MR:
- Dick Stubbe (ouder)
- Laura Belkacemi-Hendriks (ouder)
- Gunther Kitzmüller / voorzitter (docent)
- Margo van der Waal (docent)
We zijn hard op zoek naar nieuwe ouders/verzorgers die deel willen nemen aan de MR. Als u geïnteresseerd bent in lidmaatschap van de MR of een keer een vergadering bij wilt wonen, neemt u dan gerust contact op met één van de MR-leden.
Nieuwsbrief
Wij geven regelmatig een nieuwsbrief aan uw kind mee om u op de hoogte te houden van ontwikkelingen in en rond de school.
MEE Rotterdam
Vanuit MEE Rotterdam heeft de school een schoolmaatschappelijk werker in dienst. Met haar kan contact worden opgenomen als er vragen zijn over opvoeding, vrijetijdsbesteding, dagopvangmogelijkheden, (toekomstige) woonvoorzieningen, etc. T: 010 – 282 11 11. Of zie de website.
Social media
Veelgestelde vragen ouders
Is er een vertrouwenspersoon?
Ja zeker.
Wij vinden het belangrijk dat school een veilige plek is voor leerlingen en voor iedereen die binnen de school werkzaam is. Uitgebreide informatie staat op de pagina vertrouwenspersoon.
Wat is de klachtenprocedure?
Ook op onze school kan er iets misgaan. Daarom is er een klachtenregeling. Heeft u een probleem op school of loopt iets niet zoals u wilt? Neem dan eerst contact op met de mentor van uw zoon of dochter.
Als u een klacht heeft, nemen wij deze serieus. Als de mentor u niet naar tevredenheid heeft kunnen helpen, kunt u in de schoolgids van de locatie lezen wat de procedure is.
Blijkt afhandeling binnen de school niet mogelijk te zijn of is de afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid, dan is er een klachtenregeling van CVO.
Heeft u klachten die te maken hebben met de examens, overgangsbeslissingen, schorsingen en/of verwijdering en u komt er na overleg met de school niet uit, dan kunt u meer informatie over het indienen van een formele klacht, een bezwaar of een beroep teruglezen in de Regeling bezwaar en beroep leerlingen 2025.
Wat is het ondersteuningsaanbod?
Naast de basisafspraken, biedt elke school extra ondersteuning. Sommige leerlingen hebben iets extra’s nodig om goed te kunnen leren en zich te ontwikkelen. Daarom kijkt élke school zorgvuldig wat een leerling nodig heeft. Als extra hulp nodig is, overlegt de school met de leerling en ouders/verzorgers wat de beste ondersteuning is en wie daarbij kan helpen.
Het ondersteuningsaanbod per locatie staat in de schoolprofielen onder de linkjes:
Ondersteuning Accent VSO Op Noord
Ondersteuning Accent VSO Op Zuid
Wat is het hoorrecht voor leerlingen?
Hoorrecht betekent dat onze leerlingen meepraten als er belangrijke keuzes worden gemaakt op school, bijvoorbeeld in hun ontwikkelingsperspectief of handelingsplan. We gebruiken de ideeën en wensen van de leerlingen om ons onderwijs nog passender te maken.